Thursday, February 5, 2009

Reteta de otet de mere/ Apple Cider Vinegar Recipe/ Alma-ecet recept





Reteta:
Merele spalate se toaca intregi si se stoarce sucul printr-un tifon. Sucul proaspat stors se toarna intr-un borcan sau damigeana curate, se acopera cu tifon si se lasa la fermentat, intr-un loc intunecos. Cand otetul este gata, se toarna in sticle, se astupa cu dop de pluta si se acopera cu ceara.

Otetul pe care l-am facut noi a iesit foarte bun la gust si cu un miros placut, iar culoarea galben- aurie, dar se poate vedea si in poze. Anul trecut merele din livada noastra au fost foarte dulci, iar otetul este si el dulce si aromat. ( pomii nu i-am stropit sau tratat cu nimic).

Intrebuintari:
In medicina populara romaneasca, otetul de mere este folosit in afectiuni ca: sangerarea gingiilor, tuse, bronsita cronica, guturai, artrita, reumatism, mialgie lombara, edem la picioare, micoza la picioare, arsuri de gradul I si II, menstruatie abundenta, hemoragie la nas, transpiratie abundenta noaptea, colecistita si afectiuni ale bilei, migrene,insomnii, ameteli, indigestii, hipoaciditate, inapetenta, anemie, slabiciune corporala la copii, obezitate, detoxifierea organismului; imbunatateste activitatea inimii, stimuleaza imunitatea, are efect pozitiv asupra tonusului sistemului nervos central, este un bun antiseptic, animicotic si antiinflamator.

Mastile cu otet de mere previn ridurile, inlatura celulele moarte si redau tonusul pielii.Otetul este un inlocuitor de succes al balsamului de par, se foloseste si pentru restabilirea culorii parului carunt. Se poate folosi si in loc de balsam de rufe, protejand in acelasi timp masina de spalat de depunerile de calcar.

Magneziul, potasiul, fosforul, calciul, sulful, siliciul si fierul din merele crude se pastreaza si in otetul de mere natural, care nu a fost pasteurizat sau tratat chimic.

Surse :
Reteta de otet de mere am primit-o de la bunicii prietenei mele Claudia din Hunedoara.
Retele pentru tratarea acestor afectiuni le gasiti aici: http://www.boli-medicina.com/tratamente/sanatoase/alimente/OTET-DE-MASA-SI-OTETUL-DIN-MERE-BM-COM.php
http://news.softpedia.com/news/Otetul-de-mere-vindeca-100-de-boli-ro-23425.shtml
http://sanatate.jurnalul.ro/articole/116814/otet-de-mere-pentru-tenul-gras.html

25 comments:

Anonymous said...

Cu ce le-ai tocat? Cat timp ai lasat la fermentat? n-am stiut ca se face si acasa.

Alinadel said...

Poti sa le toci cu masina de tocat carne; la fermentat au stat pana acum, din toamna. Acum am inteles si noi vorba:"incetul cu incetul se face otetul" :-)

sideris said...

Deci cam 5-6 luni?
Tocmai am cumparat un otet de mere de la un producator de miere care face si otet de mere la el acasa - diferenta de gust intre acesta si cel din comert este colosala. Parca este alt produs :)

Alinadel said...

Da, asa este... diferenta este foarte mare. Acelasi lucru e valabil si pentru sapunul din comert si cel natural.

Alinadel said...

sideris: Otetul pe care l-ai cumparat tu s-ar putea sa nu fie facut din cidru de mere, se face o reteta de otet de mere cu miere, dar se mai adauga si apa si drojdie. Eu nu am vazut nici nu am auzit sa faca cineva otet de cidru de mere pentru vanzare.

jurnalderasfat said...

Alinadel, fantastic, cum le aranjeaza Dumnezeu pe toate! De la comentariul tau am ajuns la paginile tale si minune mai mare decat ca este un blog de pus sub perna, ma preocupa in mod special aceasta tema, retetele din batrani. Ca sa-ti dau un exemplu, deunazi am sunat-o pe mana si i-am trasat sarcina sa-mi gaseasa albastreala, vreau sa reinviu tehnica apretatii si scrobitului in vara asta cand ma duc la Cluj.
P.S. Am socata in frigider :)

Alinadel said...

Si eu am socata in frigider :-)
Te mai astept pe la mine sa schimbam retete ;-)

Anonymous said...

otetul de mere fabricat exclusiv din cidru este produs de sc aceto srl batos

Alinadel said...

Am gasit pagina web indicata de dvs, dar nu am inteles daca otetul de mere fabricat de ei este 100 % din suc de mere natural, neprelucrat.

marincurta said...

As dori sa cumpar otet de la d-voastra,daca dispuneti de o cantitate mai mare.Cu stima.

Alinadel said...

@marincurta: Eu am facut o cantitate mica de cidru, doar pentru familia noastra, dar daca sunteti interesat de o cantitate mare, voi lua in considerare cererea dvs. pentru anul productia din toamna aceasta.

vbs said...

@ alinadel
"Produsul fabricat de noi este 100% natural, obtinut din suc concentrat de mar in proportie de 60% si alcool etilic natural in proportie de 40%,"
Nici asta nu e 100% fruct. :)

valy said...

Buna. as vrea sa cumpar otet de mere daca aveti in plus. cum putem lua legatura.

mira said...

Ce fericire!!! sper sa am si un raspuns imbucurator. As dori si eu otet de cidru de mere facut de tine acasa, daca se poate.
Te rog mult da un semn.
O zi cat mai frumoasa.

Mihaela said...

Cum pot sa imi dau eu seama ca am obtinut otet si ca procesul de otetire este incheiat?

Anonymous said...

really appreciate YOU -- thanks a lot!

Dan said...

Merge şi la coacăzul negru oare? Sunt curios, trebuie să încerc.

Alinadel said...

Am facut o cantitate mica de otet de mere doar pentru uzul familiei, dar va incurajez sa va faceti acasa :-)
@Dan: ar fi interesant de stiut! Sa ne impartasiti si noua rezultatul.

Anonymous said...

Il semble que vous soyez un expert dans ce domaine, vos remarques sont tres interessantes, merci.

- Daniel

Remedii Naturiste said...

Foarte bun clipul si prezentarea

gabriela said...

cine stie cumse foloseste pentru colesterol va rog sa-mi spuneti si mie

Lena said...

Nu s-a mai scris de mult aici.
Dar poate mi se raspunde. Vreau sa fac acest otet. Cum îmi dau seama ca e gata? La sfarsit aare depuneri si trebuie sa-l trag cu furtunul in sticle? Sau sa-l filtrez? Merge sa-i adaug oare si miere? Sau nu e cazul? Multumesc anticipat pentru raspuns.

Alinadel said...

Da,se filtreaza. Eu nu am adaugat miere, cred ca e mai indicat sa o adaugati in cand se consuma. Sper ca va bucurati deja de acest produs minunat.

Anonymous said...

La ora actuala se gasesc mere romanesti pe piata. Daca le pun direct in storcator, iar sucul de mere il depozitez cu tifon deasupra, este la fel de eficient? Pana la primavara cred ca va fi gata. Multumim frumos pentru reteta!

Alinadel said...

E foarte bine asa! Succes si sa ne impartasiti rezultatul. Reteta o dau mai departe cu drag!